Atribuții ale Compartimentului Situații de Urgență

Atributii ale Compartimentului Situatii de Urgenta:

  • Intocmeste planurile operative de pregatire si planificare a activitatilor de protectie civila;
  • Elaboreaza planul de interventie in caz de situatii de urgenta pe tipuri de riscuri si planul de evacuare in caz de inundatii, dezastre sau razboi;
  • Desfasoara activitati de prevenire, informare si instruire privind cunoasterea si respectarea regulilor si masurilor de aparare impotriva incendiilor si a situatiilor de urgenta;
  • Urmareste intretinerea si functionarea legaturilor si a mijloacelor de instiintare – alarmare in situatii de protectie civila;
  • Duce la indeplinire Hotarârile Consiliului Local Municipal pe linie de Protectie Civila si Situatii de Urgenta;
  • Verifica si mentine in stare operativa adaposturile de protectie civila special amenajate de pe raza municipiului;
  • Intretine, depoziteaza, conserva si gestioneaza tehnica si aparatura din dotare;
  • Centralizeaza si transmite operativ I.J.S.U date si informatii privind aparitia si evolutia starilor potential generatoare de situatii de urgenta;
  • Desfasoara alte actiuni de limitare si inlaturare a urmarilor situatiilor de urgenta la toate tipurile de riscuri in colaborare cu servicii de urgenta si cu servicii profesioniste;
  • Colaboreaza cu toate structurile locale, zonale sau nationale din domeniul situatiilor de urgenta pentru asigurarea unui nivel de operativitate crescut si desfasurarea unor interventii operative si eficiente;
  • Intocmeste anual lucrarile MLM si situatiile ce compun Carnetul de mobilizare;
  • Tine evidenta documentelor secrete, urmarind intocmirea, multiplicarea si manipularea acestora conform prevederilor legislatiei si actelor normative in vigoare;
  • Organizeaza, planifica, indruma si controleaza activitatea de prevenire si stingere a incendiilor in cadrul institutiilor;
  • Indeplineste si alte atributii ce apartin Administratiei Publice Locale in aplicarea intocmai a legilor in vigoare si a dispozitiilor conducerii institutiei;
Sari la conținut